Friday, June 28, 2013

Hilang jiwa

Assalammualaikum..

Bagaimana hidup kalian? Sihat? Aku begini juga. Tiada apa yang berubah. Masih lagi manusia kaku yang hanya bisa berbahasa sarkastik dan pelik.

Aku sudah pulang ke pulau. Tempat menuntut ilmu supaya kelak aku jadi manusia putih yang gigih. Semalam,air mata sedih barangkali menitis tatkala bas bergerak. Sadis tau. Hati aku seperti tidak mengikhlaskan semua langkah pulang aku. Bermain dengan perasaan sendiri sehingga air mata aku menitik laju dan akhirnya aku tidur yang ditemani oleh kesedihan.

Aku tak suka perasaan ni sebenarnya. Membunuh aku bahkan jiwa aku. Aku perlu masa untuk kutip semula kekuatan aku yang aku cicirkan. Berapa lama aku tak pasti. Yang pasti masa itu perlu.

Raya saja nanti aku akan pulang ke tanah air tercinta. Ya. Muhasabah jiwa dan pujuk hati untuk bersabar. Tak lama. Pejam celik kau dan balik. Kau ibaratkan mimpi. Sedar saja kau dan pulang semula. Tapi dalam mimpi kau perlu lalui semua itu.

Sekian.

No comments:

Post a Comment