Sunday, July 28, 2013

Bukan sempurna

Tuhan,
Pertama.
Terima kasih untuk persahabatan itu.
Terima kasih untuk rasa cinta itu.
Terima kasih kerana kenalkan dengan manusia-manusia itu.
Terima kasih kerana jadikan aku manusia yang kenal siapa diri aku bila bersama mereka.
Terima kasih Tuhan.

Lahir aku bukanlah sebagai manusia yang sempurna dalam segala hal. Ada cacatnya aku dalam kelam.
Orang lain mungkin tak bisa terima cacatnya aku tapi bukan mereka.
Siapa yang sanggup pegang tangan kau tatkala tangan kau basah mengila?
Siapa yang takkan pernah persoal kenapa tangan kau cacat?
Siapa yang ada waktu kau jatuh menangis tersungkur?
Siapa.?
Tuhan bagi mereka pada aku.
Tuhan hadiahkan bahu mereka buat aku tatkala aku menangis sendiri akibat caci maki orang lain.
Tuhan bagi aku dengar kata2 yang tenang keluar dari mulut mereka.
Aku syukur punya mereka.

Jauhnya aku dari mereka buat aku lebih menghargai mereka.
Aku kenal ramai manusia disini tapi tak sama dengan mereka.
Pisahnya kami kerana Tuhan aturkan.
Jauh kami cuma jasad,hati kami tidak.

Aku cuba cari manusia yang mampu gantikan mereka disini tapi tak sama.
Sebab tak siapa mampu terima aku seperti mana mereka terima aku.
Aku bebas menjadi diri sendiri bila dengan mereka tapi disini bila berkawan aku terpaksa hipokrit..
Aku benci jadi manusia hipokrit. Aku benci.
Aku kena jaga hati manusia itu tapi hati aku dicarit dan dirobek.
Bila dengan mereka,aku bebas jerit pekik.
Aku bebas bersuara.
Aku bebas mahu ketawa.
Dan hati aku dijaga seperti mana aku jaga hati mereka.

Aku rindu kalian.
Sahabat dunia akhirat aku.

No comments:

Post a Comment