Friday, November 8, 2013

Pergi

Aku lihat manusia disebelah aku sibuk OTP (baca:on the phone). Sebelah kanan dan juga kiri. Aku ditengah? Berangan.
Bahagia mereka punya pacar yang mampu dibawa bicara,dibawa bergurau.
Aku..? Sendiri lagi ditemani muzik kegemaran dan gadget.
Kehidupan yang sendiri. Bahagia? Sudah tentu. Ditemani muzik kegemaran,gelak tawa bonda,rakan-rakan yang bahagia buat aku turut bahagia.

Sakit itu aku biar pergi. Pergi bersama sewaktu melangkahnya dia pergi dari hidup aku. Aku ikhlaskan. Biar dia pergi untuk cari bahagianya. Pernah aku mencuba untuk menagih cinta itu,tapi sudah tentu kekecewaan yang aku peroleh. Aku pegang kata-kata dia. Kalau ada jodoh kita akan bersama. Dan aku persetankan kata-kata orang yang wajah kami sama,tentu ada jodoh. Aku gelakkan saja.
Kerjaya lebih penting dari cinta. Itu aku pegang. Sebab aku diajar begitu.

Doakan aku bahagia dengan cara hidup aku. Doakan aku mampu tempuh dunia ini dengan cekal
Doakan kejayaan aku kerana aku sedang mengorak langkah untuk menjadi manusia yang berjaya dunia dan akhirat. Doakan langkah aku ini direstui oleh bonda,nenda dan ayahanda.

InsyaAllah

No comments:

Post a Comment