Saturday, January 19, 2013

Kepuasan

Assalammualaikum...

aku menaip kerana aku rasakan aku mahu menulis.. tiada niat lain.. sekadar berkongsi..

Terduduk diam
mengenang sesuatu yang tidak perlu
tapi jiwa menghalang kerana ia kronik
masalah duniawi yang berkesan hingga ke "sana"

aku terfikir seketika...
tiap detik manusia itu tidak puas
pernah kau dengar pepatah melayu
"diberi betis kau nak peha"
kronik bukan..
tidak tahu apa yang dicari..
tidak tahu apa yang dimahu
oh ya...aku terlupa tiap manusia punya matlamat tersendiri..
pelbagai,tersendiri dan ekslusif
hanya diri yang yang ketahui...
namun...
dalam manusia mengejar itu terselit sesuatu yang di panggil "kekuatan"
Ia muncul tatkala urusan mencapai matlamat..
ibarat berada di tali gantung..
kau tahu kenapa "kekuatan" menjadi acuan utama dalam hidup??
sebab dalam melalui lebuh raya kehidupan
kau akan temui pelbagai rintangan dan hentian..
hanya kau yang akan temui itu semua..
hanya kau..
tatkala itu "kekuatan" di perlukan untuk bangkitkan adrenalin...
moga adrenalin itu berkuasa untuk buat diri kau menjadi tabah harungi segala episod celaka yang kau temui..

No comments:

Post a Comment